Mystery tocht naar Camaret

Pfooooeeeih he, deze tocht zal ons lang heugen. We gingen weg met mooi weer, vlakke zee (want nog achter de landtong van start point. net buiten op de open zee een verrassing. recht tegen ons in kwam een groot, dwarsgetuigd schip aanvaren. we moesten er voor uitwijken.

20130702-112312.jpg. Het bleek de stad Amsterdam, hij heeft daarna nog een hele tijd achter ons aan gevaren (maar ging lang niet zo hard als ons). De wind nam meer toe dan voorspeld. In eerste instantie niet zo erg want dan gingen we ook harder, maar Gijs moest boven de 20 knopen echt reven. Dan veel meer golven dan we dachten, het was 20 uur hotsebotsen. En on top of that zeilden we om 22 uur de mist in en die hield aan tot vanmorgen 11 uur

20130702-112708.jpg Wat een zegen is dat AIS dan toch zeg. We zagen alle grote schepen en hebben met sommige contact gehad omat we anders erg dicht bij kwamen (sommige verlegden hun koers voor ons), en vanochtend namen 2 maal vissers met ons contact op omdat ze ons op hun AIS zagen en of wij onze koers wilden verleggen omdat zij aan het vissen waren. Ook Gijs en Ineke konden prima bij ons in de buurt blijven omdat zij ons continue op hun navigatiescherm zagen.
Vanmiddag om 16.30 in Camaret aangekomen

20130702-112829.jpg Het verste punt van onze reis. Vanaf hier rustig hoppend op de terugweg…..

2 thoughts on “Mystery tocht naar Camaret

1. Hallo zus en zwager, nog zeeziek geweest met al die golven. Niks voor ons.
    Jullie hebben de eindbestemming bereikt, geen Rochelle dus. Nu lekker genieten van het Franse land en het lekkere eten. Geniet ervan. Doe Gijs en Ineke de groeten van ons.
    Jose en haar mannen.

2. Lekker bijgeslapen? Vet spannende tocht hoor! We volgen jullie op de voet.. nu lekker relaxen en op jullie gemak de andere kant opvaren. Enjoy 🙂